از سوالای Codeingame خوشم میاد چون سوالاش به درد جامعه میخورن و به فرد کدنویسی کاربردی رو یاد میدن.
2015-07-02 14:12:29 -0600 توفیقیاولین باره که به کاهو میای؟ راهنمای سایت رو حتما بخون!
معادله پرتو نور بازتاب شده از سطح کره
وبسایت مسابقههای برنامه نویسی
یافتن کوتاه ترین دور در گراف ساده
جا دادن مکعب مستطیل در کره ای با 12% سطح سیاه
کد مساله هشت وزیر با استفاده از الگوریتم ژنتیک
مرجع فارسی برای الگوریتم های هندسی و 2sat
نظریه اعداد لازم برای المپیاد کامپیوتری ها
برای مرحله سوم، تا چه سطحی باید برنامه نویسی بلد باشیم؟
در این قسمت میتونی به یک پرسش پاسخ بدی. اگه میخوای در مورد پرسش بحث و اظهار نظر کنی از قسمت «ثبت نظر» استفاده کن.
پاسخت رو دقیق و کامل بنویس، از عکس استفاده کن و اگه لازمه به منابع (کتاب یا سایت) ارجاع بده.
اگه پرسش یا پاسخها مفید هستند حتما بهشون رای بده تا پرسشها و پاسخهای خوب مشخص بشن.
توی قسمت پیشنمایش میتونی ببینی متنی که نوشتی چجوری روی سایت دیده میشه.
خیلی مهم: برای اینکه به خط بعد بری باید دوتا Enter بزنی.
میتونی از تگهای معمولی و سادهی html هم استفاده کنی.
با دکمههایی که بالای ویرایشگر قرار دارند کلی کار میشه کرد. از عکسگذاشتن بگیر تا لیست شمارهدار. حتما امتحانشون کن.
برای نوشتن علائم ریاضی میتونی از Mathjax استفاده کنی.
راهنمای Mathjax رو از سایت
math.stackexchange
بخون.
برای نوشتن عبارت ریاضی وسط جمله، اون عبارت رو بین دوتا $ قرار بده.
برای نوشتن عبارت ریاضی تو یه خط جدید اون رو بین دوتا $$ قرار بده.
چی بشه این سوال :).
این سوال مال CG هست.(برای مشاهده ی خود سوال اول توی سایتش ثبت نام کنین و سوال Mars lander level 2 رو باز کنین)
سوال کلن فیزیکه !! بعدش من تبدیلش کردم به یه سوال هندسه ولی از پسش بر نمیام.سوال اینه:
زاویهی x رو بر حسب alpha حساب کنید.مثلن اگه alpha=0 ؛ x تقریبن میشه 22/3.
از سوالای Codeingame خوشم میاد چون سوالاش به درد جامعه میخورن و به فرد کدنویسی کاربردی رو یاد میدن.
2015-07-02 14:12:29 -0600 توفیقیخوب، من این رو به صورت دکارتی با استفاده از معادله خط و این چیزا حل میکنم ، به این صورت که فرض کن نقطهی برخورد خط افقی و خط عمود و خط مورب $(0,0)$ باشه، در این صورت، نقطهی بالای خط عمودی مختصاتش $(0, 3.711)$ هست، به خطی که با خط افقی زاویه $x$ رو ایجاد کرده $l$ و به خط مورب که زاویه آلفا رو ایجاد کرده k میگیم و محل برخورد خط l و خط عمودی رو هم $Q$ مینامیم.میدانیم حداکثر دو نقطه بر روی خط $k$ وجود داره که فاصلهاش تا $Q$ برابر با ۴ باشه، اگه ما اون دو نقطه رو داشته باشیم، میتونیم مسئله رو حل کنیم.
اول میریم سراغ معادله خط k و سعی میکنیم اون رو به دست آوریم، میدونیم شیبخط یک خط میشه تانژانت زاویهای که خط از جهت عقربههای ساعت با محور x ها ایجاد کرده و در این شکل یعنی
هست، خوب حالا باید نقاطی رو پیدا کنیم که روی خط $k$ باشند و همچنین فاصله اشون تا $Q$ برابر با ۴ باشه، میدونیم این نقاط به چنین فرمتی هستند:
که باید معادله زیر رو حل کرد:
که یک معادله درجه دو و یک مجهولی هست و حل میشه، پس از حل دو نقطه به دست میاد که به ترتیب $p_1$ و $p_2$ نام گذاری شون میکنیم (ممکنه $p_1 = p_2$ باشه و به قولی معادله ریشه مضاعف داشته باشه)
به ازای هر یک از این دو نقطه شیب خط، خطی که از اون نقطه و $Q$ میگذره رو حساب میکنیم با استفاده از فرمول شیب خط (تفاضل yها تقسیم بر تفاضل x ها) دقیقا یکیشون شیب خطش منفی یا صفر هست، اون شیب خط منفی یا صفر رو تانژانل اینورس ($ tan^{-1}$) (تابعی که بهش تانژانت زاویه رو بدی و زاویه رو بده) (معکوس تابع تانژانت) اش رو حساب میکنی، عددی که به دست اومده برابر با
سعی کردم تاجای ممکن خوب توضیح بدم و البته ممکنه راه غیر دکارتی و راحتتر داشته باشه!
سوالی بود در خدمتم!
اون عدد هه ۳.۷۱۱ رو یه جا نوشتم ۳.۷۷۱ دیگه حال درست کردنش نیست! خودتون درست بخونید!
2015-07-02 14:08:04 -0600 توفیقیاونجایی که گفتم دقیقا یکی شون منفی میشه منظورم دقیقا یکیشون نامثبت هست! اینم حال درست کردنش نیست
2015-07-02 14:08:29 -0600 توفیقیخوب حل معادله خیلی ساده هست، با توجه به اینکه همهچی رو داری به غیر از x اول میای اون جملهی دوم توی جمع که به اضافهی دو شده رو حل میکنی، بعد دلتا مینویسی و حل میشه دیگه!
2015-07-03 04:59:30 -0600 توفیقی