اولین باره که به کاهو میای؟ راهنمای سایت رو حتما بخون!

ورود ثبت‌نام راهنما درباره‌ی کاهو
پرسش‌ها برچسب‌ها کاربر‌ها سوال بپرسید!

آمار پرسش:

  • پرسیده شده: 2016-03-25 06:59:22 -0500
  • مشاهده شده: 461 بار
  • بروز شده: 2016-03-25 10:23:25 -0500

پرسش‌های مشابه:

سوال ۱ روز دوم مرحله ۲ دوره ۲۳: رشته‌ی نزدیک

بازی رنگی - سوال ۱ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳

وزنه‌ها و ماشین جادویی - سوال ۲ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳

گاوی خسیس - سوال ۳ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳

انتقال مهره‌های گاوی - سوال ۴ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳

یافتن کوچکترین پیچ و مهره با مقایسه آنها

دنباله و جادوگر - دوره ی 24 - مرحله ی 2

دوربین های عکاسی

مسئله ی مسیر و شبکه - مرحله ی 2 – دوره ی 23

بازی خاموش کردن چراغ ها

نکاتی در مورد نوشتن پاسخ:

در این قسمت می‌تونی به یک پرسش پاسخ بدی. اگه می‌خوای در مورد پرسش بحث و اظهار نظر کنی از قسمت «ثبت نظر» استفاده کن.
پاسخت رو دقیق و کامل بنویس، از عکس استفاده کن و اگه لازمه به منابع (کتاب یا سایت) ارجاع بده.
اگه پرسش یا پاسخ‌ها مفید هستند حتما بهشون رای بده تا پرسش‌ها و پاسخ‌های خوب مشخص بشن.

استفاده از ویرایشگر:

توی قسمت پیش‌نمایش می‌تونی ببینی متنی که نوشتی چجوری روی سایت دیده میشه.
خیلی مهم: برای اینکه به خط بعد بری باید دوتا Enter بزنی.
می‌تونی از تگ‌های معمولی و ساده‌ی html هم استفاده کنی.
با دکمه‌هایی که بالای ویرایش‌گر قرار دارند کلی کار می‌شه کرد. از عکس‌گذاشتن بگیر تا لیست شماره‌دار. حتما امتحان‌شون کن.

علائم ریاضی:

برای نوشتن علائم ریاضی می‌تونی از Mathjax استفاده کنی. راهنمای Mathjax رو از سایت math.stackexchange بخون.
برای نوشتن عبارت ریاضی وسط جمله، اون عبارت رو بین دوتا $ قرار بده.
برای نوشتن عبارت ریاضی تو یه خط جدید اون رو بین دوتا $$ قرار بده.

انتقال مهره‌ها - مرحله ۲ - ۱۳۸۲

0

سارا و برادرش دارا مشغول یک بازی هستند. این بازی روی یک صفحه‌ی شطرنجی بسیار بزرگ انجام می‌شود. صفحه‌ در ابتدا خالی است و سارا ۹۰۰ مهره دارد. بازی به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و هدف آن است که سارا و دارا با مشارکت هم کاری کنند که در کم‌ترین تعداد مرحله تمام مهره‌های سارا به دارا منتقل شود.

در هر مرحله از بازی یکی از دو کار زیر را می‌توان انجام داد.

  1. سارا می‌تواند یک سطر از جدول را انتخاب کند و تعدادی از مهره‌های خود را در خانه‌های دل‌خواهی از آن سطر قرار دهد.
  2. دارا می‌تواند یک ستون را انتخاب کند و همه‌ی مهره‌های آن ستون را بردارد.

شرط مهم بازی آن است که در هیچ زمانی تعداد مهره‌های موجود در صفحه نباید از ۳۶ عدد بیش‌تر شود. بدیهی است که در یک زمان نمی‌توان بیش از یک مهره در یک خانه قرار دهد.

روشن است که این کار را در ۳۰۰ مرحله می‌توان انجام داد. این روش در زیر نمایش داده شده است که در آن هر xx یک مهره است و عددها شماره‌های مرحله‌ها را نشان می‌دهند. اگر شماره‌ی یک مرحله در سمت چپ سطری نوشته شده باشد٬ در آن مرحله سارا در آن سطر ۶ مهره گذاشته است. شماره‌ی مرحله در بالای یک ستون به این معنی است که دارا در آن مرحله ۶ مهره‌ی موجود در آن ستون را برداشته است. روشن است که لزومی ندارد که سارا و دارا یک در میان بازی کنند.

image description

روشی برای این بازی ارائه دهید که تعداد مرحله‌های آن

الف) از ۲۳۰ تا ۲۴۰ باشد٬

ب) کم‌تر از ۲۳۰ باشد.

راه‌حل‌های خود را به طور خلاصه توضیح دهید و مانند شکل فوق آن را نمایش دهید.

مرحله۲ ۱۳۸۲
2016-03-25 06:59:22 -0500
ساده 51 ● 12 ● 19 ● 22
پاک‌کردن   ویرایش سوال
نظرات

کانال معما کده در تلگرام https://telegram.me/Moama_Kade1

2016-04-04 16:37:11 -0500 کاهوی کال

سلام میگم یک سر به سایت www.fanavard.ir بزنید. مسابقات برنامه نویسی شون شروع شده. گواهی رسمی از طرف دانشگاه شریف می ده. 50 تا سکه هم جایزشه

2016-10-26 08:50:56 -0500 امیر شکری

پاسخ شما

فقط در صورتی که پاسخی برای این پرسش دارید، آن را اینجا بنویسید و برای بحث کردن از قسمت «ثبت‌ نظر» استفاده کنید. شما می‌توانید قبل از وارد شدن به سایت پاسخ خود را بنویسید. این پاسخ ذخیره می‌شود و زمانی که شما وارد سایت شدید یا ثبت‌نام کردید منتشر می‌شود.

پیش‌نمایش:

کلیه‌ی حقوق این سایت متعلق به کمیته‌ی ملی المپیاد کامپیوتر است.