اولین باره که به کاهو میای؟ راهنمای سایت رو حتما بخون!

ورود ثبت‌نام راهنما درباره‌ی کاهو
پرسش‌ها برچسب‌ها کاربر‌ها سوال بپرسید!

آمار پرسش:

  • پرسیده شده: 2014-06-28 12:41:51 -0500
  • مشاهده شده: 169 بار
  • بروز شده: 2014-06-28 14:44:04 -0500

پرسش‌های مشابه:

استراتژی برد در بازی با توده های چوب کبریت ( سوالی از المپیاد ریاضی روسیه )

بازی » مهره را در خانه ای قرار بده که در سطر و ستون متقاطع با آن خانه جمعن حداقل 4 خانه خالی یافت شود

بازی » هر نفر تو نوبتش مهره رو به یک خونه مجاوری که قبلن توش نبوده حرکت میده . اگه نتونست نوبتشو بره ، میبازه .

فرض کنید $O$,$A$ 2سر یک قطر روی یک وجه مکعبی باشند.تعداد مسیرها از $O$ به خودش بیشتر است یا از $O$ به $A$؟

سوال دوگونه شماری-تناظر یه چیزی تا بینهایت

ثابت کنید گراف$4k$ راسی خودمکمل تطابق کامل دارد

نکاتی در مورد نوشتن پاسخ:

در این قسمت می‌تونی به یک پرسش پاسخ بدی. اگه می‌خوای در مورد پرسش بحث و اظهار نظر کنی از قسمت «ثبت نظر» استفاده کن.
پاسخت رو دقیق و کامل بنویس، از عکس استفاده کن و اگه لازمه به منابع (کتاب یا سایت) ارجاع بده.
اگه پرسش یا پاسخ‌ها مفید هستند حتما بهشون رای بده تا پرسش‌ها و پاسخ‌های خوب مشخص بشن.

استفاده از ویرایشگر:

توی قسمت پیش‌نمایش می‌تونی ببینی متنی که نوشتی چجوری روی سایت دیده میشه.
خیلی مهم: برای اینکه به خط بعد بری باید دوتا Enter بزنی.
می‌تونی از تگ‌های معمولی و ساده‌ی html هم استفاده کنی.
با دکمه‌هایی که بالای ویرایش‌گر قرار دارند کلی کار می‌شه کرد. از عکس‌گذاشتن بگیر تا لیست شماره‌دار. حتما امتحان‌شون کن.

علائم ریاضی:

برای نوشتن علائم ریاضی می‌تونی از Mathjax استفاده کنی. راهنمای Mathjax رو از سایت math.stackexchange بخون.
برای نوشتن عبارت ریاضی وسط جمله، اون عبارت رو بین دوتا $ قرار بده.
برای نوشتن عبارت ریاضی تو یه خط جدید اون رو بین دوتا $$ قرار بده.

بازی حرکت مهره ها روی نوار با هدف گیر انداختن مهره حریف

2

نواری به 30 خانه تقسیم شده است.در دو خانه ی مرزی دو مهره گذاشته شده است.دو نفرهرکدام به نوبت می توانند مهره ی خود را 1 یا 2 خانه به هر سمتی جابجا کند . از روی مهره ی رقیب نمی توان پرید . کسی که در نوبت خود نتواند حرکت کند بازنده است . کسی که بازی را آغاز کرده چگونه می تواند برنده شود !؟

امتیاز هم لطفا فراموش نشه ;) چه - چه +

نطریه-بازیها تناظر
2014-06-28 12:41:51 -0500
طوفان 1480 ● 11 ● 21 ● 43
پاک‌کردن   ویرایش سوال
نظرات

سلام میدونستید انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریف مسابقه تخصصی مهارت سنجی برنامه نویسی و داده کاوی گذاشته است آدرس سایتش www.fanavard.com

2015-08-06 09:11:58 -0500 امیر شکری

سلام میگم یک سر به سایت www.fanavard.ir بزنید. مسابقات برنامه نویسی شون شروع شده. گواهی رسمی از طرف دانشگاه شریف می ده. 50 تا سکه هم جایزشه

2016-10-27 08:22:00 -0500 امیر شکری

1 پاسخ

2

نفر اول در نخستین حرکت یک خانه به مهره حریف نزدیک میشود (۲۷ خانه فاصله بین آنها می ماند) و در ادامه طوری بازی میکند که همواره اولا به مهره حریف نزدیک شود و ثانیا پس از حرکت وی تعداد خانه های باقیمانده بین دو مهره مضرب ۳ باشد.

بدین ترتیب که اگر حریف یک یا دو خانه از مهره وی دور شد او هم به همان تعداد خانه به مهره حریف نزدیک میشود، لذا فاصله دو مهره پس از حرکت نفر اول بدون تغییر باقی می ماند. اما اگر حریف یک خانه به سمت وی نزدیک شد او دو خانه به مهره حریف نزدیک میشود، و اگر حریف دو خانه به سمت وی نزدیک شد او یک خانه به مهره حریف نزدیک میشود، لذا پس از حرکت وی دو مهره به اندازه سه خانه به یکدیگر نزدیک میشوند.

بدین ترتیب چون نفر اول همیشه در یک جهت حرکت میکند بازی به انتها میرسد و چون در شروع حرکت حریف فاصله دو مهره مضرب سه است، حریف نمی تواند مهره خود را در حرکت خود به مهره نفر اول بچسباند، لذا تا زمانی که حریف نباخته نفر اول جا برای حرکت دارد. پس برنده میشود.

2014-06-28 14:44:04 -0500
کلاه قرمزی 3097 ● 21 ● 34 ● 57
پاک‌کردن   ویرایش پاسخ

پاسخ شما

فقط در صورتی که پاسخی برای این پرسش دارید، آن را اینجا بنویسید و برای بحث کردن از قسمت «ثبت‌ نظر» استفاده کنید. شما می‌توانید قبل از وارد شدن به سایت پاسخ خود را بنویسید. این پاسخ ذخیره می‌شود و زمانی که شما وارد سایت شدید یا ثبت‌نام کردید منتشر می‌شود.

پیش‌نمایش:

کلیه‌ی حقوق این سایت متعلق به کمیته‌ی ملی المپیاد کامپیوتر است.