اولین باره که به کاهو میای؟ راهنمای سایت رو حتما بخون!
سوال ۱ روز دوم مرحله ۲ دوره ۲۳: رشتهی نزدیک
بازی رنگی - سوال ۱ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳
وزنهها و ماشین جادویی - سوال ۲ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳
گاوی خسیس - سوال ۳ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳
انتقال مهرههای گاوی - سوال ۴ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳
یافتن کوچکترین پیچ و مهره با مقایسه آنها
دنباله و جادوگر - دوره ی 24 - مرحله ی 2
مسئله ی مسیر و شبکه - مرحله ی 2 – دوره ی 23
در این قسمت میتونی به یک پرسش پاسخ بدی. اگه میخوای در مورد پرسش بحث و اظهار نظر کنی از قسمت «ثبت نظر» استفاده کن.
پاسخت رو دقیق و کامل بنویس، از عکس استفاده کن و اگه لازمه به منابع (کتاب یا سایت) ارجاع بده.
اگه پرسش یا پاسخها مفید هستند حتما بهشون رای بده تا پرسشها و پاسخهای خوب مشخص بشن.
توی قسمت پیشنمایش میتونی ببینی متنی که نوشتی چجوری روی سایت دیده میشه.
خیلی مهم: برای اینکه به خط بعد بری باید دوتا Enter بزنی.
میتونی از تگهای معمولی و سادهی html هم استفاده کنی.
با دکمههایی که بالای ویرایشگر قرار دارند کلی کار میشه کرد. از عکسگذاشتن بگیر تا لیست شمارهدار. حتما امتحانشون کن.
برای نوشتن علائم ریاضی میتونی از Mathjax استفاده کنی.
راهنمای Mathjax رو از سایت
math.stackexchange
بخون.
برای نوشتن عبارت ریاضی وسط جمله، اون عبارت رو بین دوتا $ قرار بده.
برای نوشتن عبارت ریاضی تو یه خط جدید اون رو بین دوتا $$ قرار بده.
تعدادی عدد متمایز دور یک دایره داریم که در ابتدا همه ی آنها سفید هستند. یک عدد را دره میگوییم، اگر از هر دو عدد مجاورش کوچکتر باشد. همچنین یک عدد را قله مینامیم، اگر از هر دو عدد مجاورش بزرگتر باشد.
روی اعداد به ترتیب از کوچک به بزرگ، عملیات زیر را انجام میدهیم:
● اگر دره است ، آن را سیاه میکنیم.
● اگر قله است، از این عدد به دو جهت حرکت میکنیم تا به اولین دره ی سیاه برسیم و از میان این دو دره ی سیاه عدد بزرگتر را انتخاب کرده و با قله ی مذکور جفت میکنیم و دره های که جفت شده را قرمز میکنیم. (اگر از دو جهت به یک دره ی سیاه یکسان رسیدیم، همان را انتخاب میکنیم. )
● در غیر این صورت ، کاری انجام نمیدهیم. به این ترتیب، در نهایت دره ها و قله ها به جفتهایی افراز میشوند. در شکل زیر، افراز حاصل از اجرای الگوریتم در یک نمونه آمده است.
حال، هر عدد را با قرینه اش جایگزین کرده و الگوریتم گفته شده را با اعداد جدید اجرا میکنیم. ثابت کنید دو عدد در اجرای دوم الگوریتم جفت میشوند، اگر و تنها اگر اعداد متناظرشان (قرینه هایشان) در اجرای اول الگوریتم جفت شده باشند