اولین باره که به کاهو میای؟ راهنمای سایت رو حتما بخون!
برای یادگیری برنامه نویسی پایتون از مبتدی تا پیشرفته از کجا شروع کنم
برنامه ای بنویسید که ماتریس معکوس این ماتریس را با ورودی دادن درایه های آن محاسبه کند.
وبسایت مسابقههای برنامه نویسی
یافتن کوتاه ترین دور در گراف ساده
کد مساله هشت وزیر با استفاده از الگوریتم ژنتیک
مرجع فارسی برای الگوریتم های هندسی و 2sat
نظریه اعداد لازم برای المپیاد کامپیوتری ها
برای مرحله سوم، تا چه سطحی باید برنامه نویسی بلد باشیم؟
در این قسمت میتونی به یک پرسش پاسخ بدی. اگه میخوای در مورد پرسش بحث و اظهار نظر کنی از قسمت «ثبت نظر» استفاده کن.
پاسخت رو دقیق و کامل بنویس، از عکس استفاده کن و اگه لازمه به منابع (کتاب یا سایت) ارجاع بده.
اگه پرسش یا پاسخها مفید هستند حتما بهشون رای بده تا پرسشها و پاسخهای خوب مشخص بشن.
توی قسمت پیشنمایش میتونی ببینی متنی که نوشتی چجوری روی سایت دیده میشه.
خیلی مهم: برای اینکه به خط بعد بری باید دوتا Enter بزنی.
میتونی از تگهای معمولی و سادهی html هم استفاده کنی.
با دکمههایی که بالای ویرایشگر قرار دارند کلی کار میشه کرد. از عکسگذاشتن بگیر تا لیست شمارهدار. حتما امتحانشون کن.
برای نوشتن علائم ریاضی میتونی از Mathjax استفاده کنی.
راهنمای Mathjax رو از سایت
math.stackexchange
بخون.
برای نوشتن عبارت ریاضی وسط جمله، اون عبارت رو بین دوتا $ قرار بده.
برای نوشتن عبارت ریاضی تو یه خط جدید اون رو بین دوتا $$ قرار بده.
در یک دشت سرسبز در یکی از مناطق باصفای شمال، خرگوشی می خواهد از نقطه ای به نقطه ی دیگر برود. در این مسیر که طول آن n متر است، در هر متر، یا حفره ای عمیق وجود دارد، یا مقداری برگ و خاشاک خشک وجود دارد و یا زمین عادی است. این خرگوش در حالت عادی شروع به راه رفتن در این مسیر می کند و چون خیلی سربه هواست، حتی اگر در سر راهش حفره هم باشد، در آن می افتد. فقط اگر روی نقطه ای برود که برگ و خاشاک است، خرگوش از صدای خشخش ایجادشده می ترسد و به اندازه ی m متر پرش میکند. بنابراین اگر در m-1 متر بعدی هم حفره ای وجود داشته باشد، این خرگوش به خاطر پرشی که دارد، از آن به سلامت رد می شود. می خواهیم به این خرگوش امتیاز بدهیم، به این صورت که هر یک متر که خرگوش روی زمین عادی جلو می رود، یک امتیاز میگیرد. در صورتی که به منطقه ای که دارای برگ و خاشاک است برسد و شروع به پرش m متری کند، به ازای هر منطقه ی بی خطر یا معمولی که از روی آن در حال پرش است، 2 امتیاز و به ازای هر حفره، 5 امتیاز به امتیازات خرگوش اضافه میشود. اما خود آن نقطه ی برگ و خاشاک اولیه، و همچنین مناطق برگ و خاشاکی که احیاناً از روی آن در حال پرش است، امتیازی ندارد. اگر هم به هر دلیلی، خرگوش در یکی از حفره ها بیفتد، امتیازش صفر میشود و دیگر نمیتواند ادامه دهد. دقت کنید که اگر در انتهای مسیر، خرگوش پرشی داشته باشد که بیش از نقطه ی انتهایی باشد، برای نقاط بعد از نقطه ی انتهایی، امتیازی نصیب او نمی شود. برنامه ای بنویسید که امتیاز خرگوش قصه ی ما را محاسبه کند.
ورودی:
در سطر اول طول مسیر یا n (بین 1 تا 100 ) می آید. در سطر دوم هم طول پرش خرگوش، یعنی m (که حداکثر به اندازه ی نصف n است) می آید. در سطر سوم رشته ای به طول n و شامل کاراکترهای # و 0 و - می آید که به ترتیب نشان دهنده ی محدوده ی برگ و خاشاک، حفره، و زمین معمولی است.
خروجی:
امتیاز کسب شده توسط خرگوش را چاپ کنید.
n=int(input()) m=int(input()) r=input() t=0 i=0 while i<n: if="" r[i]="='0':" t="0" break="" else:="" if="" r[i]="='-':" t+="1" i+="1" elif="" r[i]="='#':" q="i+1" i+="m" while="" q<i="" and="" q<n:="" if="" r[q]="='0':" t+="5" elif="" r[q]="='-':" t+="2" q+="1" print(t)<="" p="">