اولین باره که به کاهو میای؟ راهنمای سایت رو حتما بخون!
سایت های فارسی مسابقه های برنامه نویسی شبیه codeforces
رتینگ در codeforces و سوالات در حد دوره و مرحله 3
الگوریتم KMP چیه؟ و چگونه پیاده سازی می شود؟
Unfortunately, your solution on A has been hacked
سوال سایت codeforces 519-D در مورد رشته ها
گرافی با یالهای رنگی(سوال cf بوده)
user name های code forces .........
سوال B کانتست.......................
codeforces.....................................
codeforces round 297 ,.,.,.,.,.,.
در این قسمت میتونی به یک پرسش پاسخ بدی. اگه میخوای در مورد پرسش بحث و اظهار نظر کنی از قسمت «ثبت نظر» استفاده کن.
پاسخت رو دقیق و کامل بنویس، از عکس استفاده کن و اگه لازمه به منابع (کتاب یا سایت) ارجاع بده.
اگه پرسش یا پاسخها مفید هستند حتما بهشون رای بده تا پرسشها و پاسخهای خوب مشخص بشن.
توی قسمت پیشنمایش میتونی ببینی متنی که نوشتی چجوری روی سایت دیده میشه.
خیلی مهم: برای اینکه به خط بعد بری باید دوتا Enter بزنی.
میتونی از تگهای معمولی و سادهی html هم استفاده کنی.
با دکمههایی که بالای ویرایشگر قرار دارند کلی کار میشه کرد. از عکسگذاشتن بگیر تا لیست شمارهدار. حتما امتحانشون کن.
برای نوشتن علائم ریاضی میتونی از Mathjax استفاده کنی.
راهنمای Mathjax رو از سایت
math.stackexchange
بخون.
برای نوشتن عبارت ریاضی وسط جمله، اون عبارت رو بین دوتا $ قرار بده.
برای نوشتن عبارت ریاضی تو یه خط جدید اون رو بین دوتا $$ قرار بده.
تایم لیمیت : 1 ثانیه
علی وقتی حوصلش سر میره میشینه و یک دنباله ای از حروف توی کامپیوترش میسازه و باهاشون بازی میکنه بعد از چند مدت که این کار رو میکرد حوصلش سر رفت چون بازیش اصلا هیجانی نداشت حالا علی تصمیم گرفته یک بازی جذاب کنه بازیش اینه که یک دنباله ای از حروف از دوستش محمد میگیره و یک عدد هم میگیره حالا علی میخواد با زدن دکمه های زیر کاری کنه که این دنباله ای که محمد داده تبدیل بشه به یک دنباله ای که از سر و ته ی جور خونده بشه مثلا الان دنباله ی aba از سر و ته ی جور خونده میشه راستی اون عددی که محمد بهش میده هم مثل یک اشاره گر میمونه مثلا اگه عدد سه رو بده ما فقط میتونیم روی جایگاه سوم رشتمون از دکمه های زیر استفاده کنیم حالا دکمه ها
دکمه ی راست:اشاره گر رو + 1 میکنه ینی اشاره گر یدونه میره جلو دقت کنید که اگه اشاره گر توی خونه ی آخر باشه و ما وقتی ازین دکمه استفاده میکنیم اشاره گر میره توی خونه ی اول مثل دایره انگاری این رشته هست
دکمه ی چپ:اشاره گر رو - 1 میکنه ینی اشاره گر یدونه میره عقب دقت کنید که اگه اشاره گر توی خونه ی اول باشه و ما وقتی ازین دکمه استفاده میکنیم میریم خونه ی آخر
دکمه ی بالا: اون خونه ای که الان توش هستیم رو حرفش رو با حرف بعدی اون توی حروف الفبای انگلیسی عوض میکنه بازم اگه الان به کلمه ی z رسیده باشیم اگه این دکمه رو بزنیم کلممون میشه a
دکمه ی پایین: اون خونه ای که الان توش هستیم رو حرفش رو با حرف قبلی اون توی حروف الفبای انگلیسی عوض میکنه بازم اگه الان به کلمه ی a رسیده باشیم اگه این دکمه رو بزنیم کلممون میشه z
حالا چون علی امتحان داره و نمیخواد هم پیش محمد ضایع بشه میخواد تند و سریع این دنباله رو درست کنه بخاطر همین اون میخواد کمترین حرکت رو انجام بده شما باید الان کمکش کنید تا بتونه کمترین مقدار استفاده از دکمه هارو پیدا کنه
ورودی:
عدد n که نشون دهنده ی طول رشتمونه و کمتر از ده به توان پنجه , عدد k که نشون دهنده ی مکان اول اشاره گرمونه
و یک رشته به طول n
خروجی:
کمترین تعداد استفاده از دکمه ها که رشتمون از سر و ته یکی بشه
مثال:
ورودی:
8 3 aeabcaez
خروجی:
6