من که عجله ای ندارم.ولی با دایره حل بشه میتونه به محیط 3 بعدی تعمیم داده بشه که فکر نمیکنم تعمیم دادنش کار سختی باشه.
2014-12-29 07:45:56 -0600 روبیکاولین باره که به کاهو میای؟ راهنمای سایت رو حتما بخون!
یه سوال برنامه نویسی +هندسه + فیزیک
وبسایت مسابقههای برنامه نویسی
یافتن کوتاه ترین دور در گراف ساده
کد مساله هشت وزیر با استفاده از الگوریتم ژنتیک
مرجع فارسی برای الگوریتم های هندسی و 2sat
نظریه اعداد لازم برای المپیاد کامپیوتری ها
برای مرحله سوم، تا چه سطحی باید برنامه نویسی بلد باشیم؟
اولین جمله از دنباله ی فیبوناچی که 1000رقم داشته باشد چیست؟
در این قسمت میتونی به یک پرسش پاسخ بدی. اگه میخوای در مورد پرسش بحث و اظهار نظر کنی از قسمت «ثبت نظر» استفاده کن.
پاسخت رو دقیق و کامل بنویس، از عکس استفاده کن و اگه لازمه به منابع (کتاب یا سایت) ارجاع بده.
اگه پرسش یا پاسخها مفید هستند حتما بهشون رای بده تا پرسشها و پاسخهای خوب مشخص بشن.
توی قسمت پیشنمایش میتونی ببینی متنی که نوشتی چجوری روی سایت دیده میشه.
خیلی مهم: برای اینکه به خط بعد بری باید دوتا Enter بزنی.
میتونی از تگهای معمولی و سادهی html هم استفاده کنی.
با دکمههایی که بالای ویرایشگر قرار دارند کلی کار میشه کرد. از عکسگذاشتن بگیر تا لیست شمارهدار. حتما امتحانشون کن.
برای نوشتن علائم ریاضی میتونی از Mathjax استفاده کنی.
راهنمای Mathjax رو از سایت
math.stackexchange
بخون.
برای نوشتن عبارت ریاضی وسط جمله، اون عبارت رو بین دوتا $ قرار بده.
برای نوشتن عبارت ریاضی تو یه خط جدید اون رو بین دوتا $$ قرار بده.
سلام.
فرض کنید کره ای داریم.معادله یک پرتو نور هم به ما داده شده که با کره برخورد داره.شعاع کره و مختصات مرکز اونو هم داریم.معادله پرتو بازتاب شده از سطح کره چیه؟
تعمیمش برای فضای 2 بعدی دایره است که اینم اگه حلشو بگید ممنون میشم.
اصل سوال برنامه نویسی بود که مختصات n تا کره و شعاعشونو رو میده و نقطه تابش و جهت تابش پرتو اولیه رو به صورت یه نقطه و یه معادله خط میده و شما باید بگید پرتو به ترتیب به چه کره هایی میخوره.حداکثر 10 تا کره ای که پرتو اول بهشون میخوره رو میخواد.
ورودی هم به شکل زیره:
n تعداد کره ها
توی n خط بعدی به ترتیب x و y و z و r رو میده که مختصات مرکز کره و شعاع کره اند.
مثال :
قوانین بازتاب نور هم به شکل زیره:
که t همون صفحه مماس بر دایره تو نقطه برخورده.
منبع:sgu
من که عجله ای ندارم.ولی با دایره حل بشه میتونه به محیط 3 بعدی تعمیم داده بشه که فکر نمیکنم تعمیم دادنش کار سختی باشه.
2014-12-29 07:45:56 -0600 روبیک