اولین باره که به کاهو میای؟ راهنمای سایت رو حتما بخون!

ورود ثبت‌نام راهنما درباره‌ی کاهو
پرسش‌ها برچسب‌ها کاربر‌ها سوال بپرسید!

آمار پرسش:

  • پرسیده شده: 2014-08-26 02:58:18 -0500
  • مشاهده شده: 512 بار
  • بروز شده: 2016-04-18 11:20:11 -0500

پرسش‌های مشابه:

سوال ۱ روز دوم مرحله ۲ دوره ۲۳: رشته‌ی نزدیک

سوال ۴- دسته بندی کارت ها و بیشینه کردن کارت های همانی

سوال ۵- گروه‌بندی دانش‌آموزان براساس روابط دوستی برای کار گروهی

سوال ۲- مرتب کردن اعداد ۱ تا n به وسیله‌ي مرتب‌ساز پشته‌ای با دو پشته‌ی A و ‌B

بازی رنگی - سوال ۱ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳

وزنه‌ها و ماشین جادویی - سوال ۲ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳

گاوی خسیس - سوال ۳ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳

انتقال مهره‌های گاوی - سوال ۴ - مرحله ۲ - ۱۳۹۳

یافتن کوچکترین پیچ و مهره با مقایسه آنها

دنباله و جادوگر - دوره ی 24 - مرحله ی 2

نکاتی در مورد نوشتن پاسخ:

در این قسمت می‌تونی به یک پرسش پاسخ بدی. اگه می‌خوای در مورد پرسش بحث و اظهار نظر کنی از قسمت «ثبت نظر» استفاده کن.
پاسخت رو دقیق و کامل بنویس، از عکس استفاده کن و اگه لازمه به منابع (کتاب یا سایت) ارجاع بده.
اگه پرسش یا پاسخ‌ها مفید هستند حتما بهشون رای بده تا پرسش‌ها و پاسخ‌های خوب مشخص بشن.

استفاده از ویرایشگر:

توی قسمت پیش‌نمایش می‌تونی ببینی متنی که نوشتی چجوری روی سایت دیده میشه.
خیلی مهم: برای اینکه به خط بعد بری باید دوتا Enter بزنی.
می‌تونی از تگ‌های معمولی و ساده‌ی html هم استفاده کنی.
با دکمه‌هایی که بالای ویرایش‌گر قرار دارند کلی کار می‌شه کرد. از عکس‌گذاشتن بگیر تا لیست شماره‌دار. حتما امتحان‌شون کن.

علائم ریاضی:

برای نوشتن علائم ریاضی می‌تونی از Mathjax استفاده کنی. راهنمای Mathjax رو از سایت math.stackexchange بخون.
برای نوشتن عبارت ریاضی وسط جمله، اون عبارت رو بین دوتا $ قرار بده.
برای نوشتن عبارت ریاضی تو یه خط جدید اون رو بین دوتا $$ قرار بده.

سوال ۳- نشان دهید امیرمهدی همیشه می‌تواند طوری بازی کند که برنده شود.

4

حامد و امیرمهدی یک شکلات تخت به صورت جدولی $n \times n$ در اختیار دارند. آنها می‌خواهند در حین خوردن شکلات یک بازی نیز باهم انجام دهند. بازی به این صورت است:

حامد از گوشه بالا چپ و امیرمهدی از گوشه پایین راست بازی را شروع می‌کند و به نوبت بازی می‌کنند. اولین حرکت را حامد انجام می‌دهد. هر کس در نوبت خودش باید تکه‌ای مستطیلی (که شامل گوشه خودش باشد)‌ را گاز بزند و حتما باید یک خانه از شکلات را بخورد (در واقع نمی‌تواند مستطیلی را انتخاب کند که همه خانه‌هایش در نوبت‌های قبلی خورده شده باشند). کسی که آخرین تکه از شکلات را بخورد بازنده است. نشان دهید امیرمهدی همیشه می‌تواند طوری بازی کند که برنده شود.

در شکل زیر حالتی نشان داده شده است که حامد و امیرمهدی هر کدام دو نوبت بازی‌ می‌کنند و در نوبت‌هایشان مستطیل‌های پررنگ را می‌خورند. شکل سمت راست شکلات باقی‌مانده پس از این حرکات را نشان می‌دهد.

image description

مرحله۲ ۱۳۹۲
2014-08-26 02:58:18 -0500
محمدی 2185 ● 55 ● 63 ● 94
پاک‌کردن   ویرایش سوال
نظرات

@سماق این سوالیه که باید شما جواب بدین!

2014-08-28 07:52:16 -0500 محمد مهدی

سلام میدونستید انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریف مسابقه تخصصی مهارت سنجی برنامه نویسی و داده کاوی گذاشته است آدرس سایتش www.fanavard.com

2015-08-06 08:33:07 -0500 امیر شکری

سلام میگم یک سر به سایت www.fanavard.ir بزنید. مسابقات برنامه نویسی شون شروع شده. گواهی رسمی از طرف دانشگاه شریف می ده. 50 تا سکه هم جایزشه

2016-10-26 08:46:18 -0500 امیر شکری

1 پاسخ

4

سوال ۳- نشان دهید امیرمهدی همیشه می‌تواند طوری بازی کند که برنده شود.

2016-04-18 11:20:11 -0500
تنیسون 948 ● 3 ● 9 ● 18
پاک‌کردن   ویرایش پاسخ

پاسخ شما

فقط در صورتی که پاسخی برای این پرسش دارید، آن را اینجا بنویسید و برای بحث کردن از قسمت «ثبت‌ نظر» استفاده کنید. شما می‌توانید قبل از وارد شدن به سایت پاسخ خود را بنویسید. این پاسخ ذخیره می‌شود و زمانی که شما وارد سایت شدید یا ثبت‌نام کردید منتشر می‌شود.

پیش‌نمایش:

کلیه‌ی حقوق این سایت متعلق به کمیته‌ی ملی المپیاد کامپیوتر است.